اصفهان گلس مایند تکذیب مصوبه محرمانه بودن اموال مسئولان - اصفهان گلسمایند

نماینده شاهین شهر و میمه در مجلس: مجلس مصوبه اى درمورد محرمانه بودن اموال مسئولان نداشته است.

تکذیب مصوبه محرمانه بودن اموال مسئولانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز اصفهان؛ حسینعلی حاجی دلیگانی با رد شایعات در فضای مجازی مبنی بر تصویب قانونی برای محرمانه ماندن اموال مسئولان گفت: مجلس در سال ۱۳۹۴ قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن مشمولان اصل ۱۴۲ قانون اساسی باید فهرست اموالشان را به رئیس قوه قضائیه اعلام می‌کردند.

وی افزود: حجت الاسلام رئیسی در زمان فعالیت در قوه قضائیه، آیین نامه‌ای را تهیه و تدوین کرد که بر اساس آن دامنه قانون گسترش و به ۲۴ گروه از مسئولان، مقامات و کارگزاران نظام تعمیم یافت.

نماینده شاهین شهر و میمه تاکید کرد: در این طرح تدبیر‌هایی برای اتصال سامانه ثبت اموال مسئولان در قانون مصوب مجلس به سامانه‌های دیگر کشور از جمله ثبت و اسناد املاک، بانک‌ها و موسسات اعتباری، پلیس راهور، شهرداری، امور مالیاتی، بورس و سامانه‌های با الزامات فنی و امنیتی اتخاذ شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به رعایت اصول فنی و محرمانگی این سامانه افزود: بر اساس قانون اساسی این اطلاعات فقط برای رئیس قوه قضاییه و سه نفر از قضات دارای صلاحیت قابل مشاهده است.

حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه قانون سابق مجلس ضمانت اجرایی کافی نداشت، گفت: چندین ماده این طرح در کمیسیون قضایی و حقوقی تصویب شده و با توجه به تعداد بالای طرح‌ها و لوایح در نوبت رسیدگی صحن قرار دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 112 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 16 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.