اصفهان گلس مایند خاموشی های دردسرساز در اصفهان - اصفهان گلسمایند

نخستین روز سومین ماه سال ۱۴۰۰ با قطعی برق در برخی از استان‌ها از جمله اصفهان همراه بود.

خاموشی های دردسرساز در اصفهانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ برنامه زمانبندی قطع برق در استان اصفهان از دیروز اعلام و طبق آن دو ساعت به اجرا گذاشته شد. این قطعی برق در محدوده خیابان‌های خوراسگان، ارغوانیه، بزرگمهر، آیت الله کاشانی و چند نقطه دیگر شهر و حتی شهرستان‌های استان از جمله مبارکه نارضایتی مردم را به همراه داشت.

برخی از شهروندان در تماس با تحریریه خبرگزاری صداوسیمای مرکز اصفهان، به قطع دو یا چند باره و یا قطع خارج از برنامه زمان بندی برق در روز اول اجرای این طرح انتقاد داشتند.

خاموشی های دردسرساز در اصفهانبرخی از دانش آموزان و دانشجویان هم برای اینکه بتوانند در امتحانات و کلاس‌های خود به صورت آنلاین شرکت کنند دچار مشکل شدند که در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کردند در زمان امتحان یا هنگام حل سوالات و برگزاری کلاس با قطعی برق روبرو شدند.

یکی از شهروندان اصفهانی هم در تماس با تحریریه خبرگزاری صداوسیما با اشاره به قطع چند باره و بدون زمان بندی برق گفت: خاموش شدن پی در پی وسایل سرمایشی، سوختن وسایل برقی و همچنین قطع شدن آب پس از قطعی برق را به دنبال دارد.

این خانم که فرزند دو ساله دارد قطعی دو ساعته برق برای خانواده‌ها را دردسر ساز دانست و افزود: با گرما زدگی کودکانمان چه کنیم؟ بیماران کرونایی که با دستگاه اکسیژن ساز در خانه بستری اند چه کنند؟
خاموشی های دردسرساز در اصفهاناما قطعی برق علاوه بر منازل به برخی از بزرگراه‌ها و معابر اصلی شهر هم رسید که براساس گزارش خبرنگار ما، خاموشی چراغ‌های تقاطع‌ها، ترافیک و سردرگمی مردم را به همراه داشته است.

جدا از دردسر‌های قطعی برق برای عموم مردم، این خاموشی‌ها ضرر و بسیاری در بخش‌های اقتصادی به همراه دارد برای نمونه صاحبان مشاغل خرد بدون برق؛ برای فروش، تولید و یا ارائه خدمت با مشکل مواجه اند، همچنین از بین رفتن مواد اولیه، آسیب به ماشین آلات صنعتی و خسارت به محصولات، چه غذایی، چه کشاورزی و چه صنعتی خسارات هنگفتی به دنبال دارد.

خاموشی های دردسرساز در اصفهانالبته علل بهم خوردن تراز تولید و مصرف برق را محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل توانیر خشکسالی و از مدار خارج شدن برخی از نیروگاه‌های برق آبی، افزایش دما، ورود زود هنگام چاه‌های کشاورزی و پدیده جدید رمز ارز‌ها و افزایش بالای مصرف برق می‌داند.
از طرف دیگر با توجه به افزایش مصرف برق، حسین شکرالهی مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع برق استان از ادامه دار بودن این خاموشی‌ها خبر می‌دهد: با گرم شدن هوا و افزایش مصرف برق، به همان میزانی که نیروگاه‌های آبی از مدار خارج شده، قطعی برق خواهیم داشت.

 

بر اساس آخرین آمار، سرعت رشد مصرف برق در کشور بی سابقه است و میزان مصرف قابل مقایسه با مدت مشابه سال‌های گذشته نیست.
خاموشی های دردسرساز در اصفهانطبق این آمار در روز بیست و نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ مصرف برق در پیک روزانه به ۵۳ هزار و ۷۵۹ مگاوات رسید در حالی است که پیک مصرف برق در روز مشابه سال قبل، ۴۵ هزار و ۲۷۰ مگاوات بوده و رشد بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی نسبت به زمان مشابه سال قبل، عجیب و نیازمند مدیریت است.
مرسل صالحی مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان هم اعلام کرده ۳۸ درصد مشترکان برق شهر اصفهان پر مصرف هستند.

جدا از تاکید بر مصرف بهینه برق، امسال صنعت برق با پدیده جدیدتر استخراج رمز ارز خانگی به دلیل افزایش بهای این ارز و جذابیت بیشتر آن از برق رایگان روبرو شد که افزایش مصرف را بیشتر کرده، مساله‌ای که برخورد قاطع و جدی با استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز‌ها را می‌طلبد.
خاموشی های دردسرساز در اصفهانشاید مشارکت مردم در شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز‌ها، یکی از بهترین و عملیاتی‌ترین شیوه‌های ممکن برای مقابله با این مساله باشد، به گفته مصطفی رجبی مشهدی معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی شرکت توانیر هموطنان می‌توانند با معرفی مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز‌ها تا ۲۰ میلیون تومان جایزه دریافت کنند.

حالا باید دید در کنار برخورد قاطع با مراکز غیر مجاز استخراج ارز و شناسایی این مراکز، مسئولان برای رفع ناهماهنگی‌های اجرای برنامه زمان بندی قطع برق، چه اقداماتی می‌اندیشند و در ادامه آیا با کاهش مصرف عمومی برق، خاموشی‌ها هم کمتر خواهد شد؟

 

  • بیشتر بخوانید:

     برنامه احتمالی قطعی برق و خاموشی‌های اصفهان از امروز تا جمعه هفتم خرداد ماه اعلام شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 104 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 23 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.