اصفهان گلس مایند خبری از کم و کیف تزریق واکسن کرونا در آران و بیدگل - اصفهان گلسمایند

تاکنون، بیش از ۴۱ هزار دُز واکسن کرونا در آران و بیدگل تزریق شده است.

خبری از کم و کیف تزریق واکسن کرونا در آران و بیدگلبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز اصفهان، سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گفت: ۴۱ هزار و ۳۳۰ دُز واکسن از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون در این شهرستان‌ تزریق شده که از این تعداد، ۲۶ هزار و ۳۳۰ دز مربوط به نوبت نخست و ۱۵ هزار دز هم مربوط به نوبت دوم بوده است.

اعظم باقری افزود: نزدیک به ۳۴ درصد از جامعه هدف آران و بیدگل، نوبت نخست و حدود ۱۸ درصد از جامعه هدف هم نوبت دوم واکسن کرونا را در این شهرستان دریافت کرده اند.

وی گفت: کمترین استقبال از واکسیناسیون کرونا در آران و بیدگل مربوط به رده سنی بالای ۸۰ سال با ۵۹ درصد بوده است، به طوری که از جمعیت دو هزار و ۳۵۹ نفریِ افراد بالای ۸۰ سالِ این شهرستان، تاکنون، ‌هزار و ۳۹۲ نفر واکسن دریافت کرده اند.

به گفته وی، تاکنون، رده سنی ۷۰ تا ۸۰ سال ۶۹ و نیم درصد، ۶۰ تا ۷۰ سال نزدیک به ۷۴ درصد، ۵۰ تا ۶۰ سال ۶۲ درصد و ۴۰ تا ۵۰ سال حدود ۳۱ درصد از واکسیناسیون کرونا استقبال کرده اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل افزود: اکنون، واکسیناسیون افراد ۴۰ سال به بالای آران و بیدگل در جریان است که روزانه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ دُز واکسن تزریق و با بهره‌برداری از مرکز تجمیعیِ جدید تلاش می‌شود تزریق روزانه هزار تا هزار و ۵۰۰ دز واکسن محقق شود.

به گفته وی، سامانه واکسیناسیون برای متولدین ۱۳۶۰ به قبل همچنان باز است و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوط، ثبت نام و برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت کرونایی آران و بیدگل نارنجی است.

آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر در شمال استان اصفهان قرار دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 90 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 17 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.