اصفهان گلس مایند خزان تماشایی روستای حصور در فریدن - اصفهان گلسمایند

فصل برگ ریزان

صدای خش خش برگه هادر کوچه باغ‌های روستای حصور در شهرستان فریدن تماشایی است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فصل برگ ریزان که می‌رسد کوچه باغ‌های روستای حصور تماشایی می‌شود و باغ‌های میوه تن پوشی از رنگ‌های مختلف برتن می‌کنند و پرندگان در لابه لای شاخه سار‌ها آواز می‌خوانند.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری فریدن گفت: روستای حصور با بیش از ۳۰۰  سال قدمت در ۱۰ کیلومتری غرب شهر داران در دامنه کوه واقع است و ساکنان آن ترک زبان هستند.
محمودسلیمی افزود: هرچند به علت شرایط طبیعی و غیر طبیعی بافت تاریخی روستا دستخوش تغییرات شده است، اما هنوز بنا‌هایی در روستا وجود دارد که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد.

وی گفت: این روستا باتوجه به اینکه در دل کوه واقع شده ،کوچه باغ‌های قدیمی بادیوار‌های گلی و چینه‌های سنگی صحنه‌هایی زیبا خلق کرده که درفصل پائیز تماشایی است.
محمد رضا جدیدی کارشناس میراث نیزگفت: دیوار‌های باغ‌های روستا از گل وسنگ ساخته شده است و پرچین روی دیوار که معمولا ازشاخ وبرگ درختان ویا گون است، آب را به اطراف هدایت می‌کند و مانع از رسیدن آب به بدنه دیوار می‌شود.
مرتضی عباسی عضو شورای اسلامی روستا هم گفت: حصور باداشتن ۱۲ هکتار باغ در واقع یک باغ روستا است و سالانه بیش از ۱۰ نوع میوه از جمله انگور، گردو و بادام درآن تولید می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 9 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.