اصفهان گلس مایند «خیمه ماهتابی» روایت یک خیمه - اصفهان گلسمایند

روایتی از واقعه عاشورا

«خیمه ماهتابی» روایت یک خیمه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ کتاب داستانِ نوجوان «خیمه ماهتابی» با محوریت واقعه عاشورا از زبان خیمه حضرت زینب (س) نوشته فاطمه‌سادات موسوی و با تصویرگری لیلا تیموری‌نژاد در نشر شهید کاظمی منتشر شد.
آرتان ترابی نژاد کارشناس کتاب گفت: این کتاب در ۷۶ صفحه نگارش شده و دو خط داستانی هم‌زمان، یک خط فانتزی و یک خط تاریخی دارد و در خط فانتزی قهرمان داستان که خیمه‌ای با توانایی‌های خاص و شگفت‌انگیز است، معرفی می‌شود.
وی افزود: خیمه صدا‌های روی زمین و زیر زمین را می‌شنود، اتفاقات اطرافش را می‌بیند و بسیار حواس‌جمع است و همین ویژگی‌های قهرمان باعث می‌شود خیمه این قابلیت را داشته باشد که مخاطب را به سفر تاریخی و پرماجرایی ببرد که به سرزمین کربلا ختم می‌شود.

ترابی نژاد با اشاره به اینکه جهانی که نویسنده در داستان خلق کرده متناسب با کودکان و نوجوانان است افزود: سبک داستان‌پردازی این کتاب قدرت آن را دارد که ذهن مخاطب را قلقلک بدهد و با نثری خودمانی و روان او را همراه کند.
وی با بیان اینکه خیمه ماهتابی ۱۰ فصل دارد و در ۱۰ روز اول محرم، احوالات کاروان امام حسین (ع) را برای نوجوانان روایت می‌کند و داستان از سرپیجی اسب امام حسین (ع) شروع و به مجالس روضه امروزی ختم می‌شود گفت: کتاب علاوه براینکه رسالت روایتگری دارد؛ اما قرار نیست در تاریخ متوقف شودو تحول خیمه و قدرت‌هایش باعث اتفاقاتی می‌شود که کودکان نسل‌های بعدتر هم امکان هم ذات‌پنداری با قهرمان را دارند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 332 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 4 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.