اصفهان گلس مایند دستگاه اکسیداسیون پیشرفته ساخت دانش بنیان‌ها در کاشان - اصفهان گلسمایند

محصولی دانش بنیان در مسیر دوستی با محیط زیست

پژوهشگران کاشانی موفق به ساخت دستگاه اکسیداسیون پیشرفته در فرایند تصفیه آب و پساب شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر این گروه تحقیقاتی  گفت : این دستگاه با استفاده از فناوری پلاسما، توانایی تخریب میکروارگانیسم‌ها ازجمله میکروب، باکتری، قارچ و ویروس را در آب دارد.
دکتر اعتماد، استفاده نشدن از هرگونه ماده شیمیایی همچون کلر و ترکیبات آن را از قابلیت‌های این دستگاه برشمردو افزود: همچنین استفاده از این فناوری برخلاف کلر، فرمالین و دیگر ترکیبات گندزدا پس از تخریب میکروارگانیسم‌ها ترکیبات سرطان‌زا و خطرناک آزاد نمی‌کند و دوستدار محیط‌زیست است.

وی گفت: مکانیسم عملکرد این سامانه به این گونه است که با ایجاد ولتاژ بسیار بالا (در حدود چندین هزار ولت)، مواد را تبدیل به یون و الکترون آزاد می‌کند که توانایی تخریب پیوند‌های آلی میکروارگانیسم‌های موجود در آب را دارد.
رئیس گروه محققان کاشانی افزود: نمونه خارجی این دستگاه بومی سازی شده در داخل در چند کشور اروپایی و آمریکا تولید می‌شود و طراحی‌های اصلی دستگاه همچون ماژول‌های الکترونیکی و راکتور پلاسمایی را شرکت دانش‌بنیان پیشرو فناور نانو تاو آسیا (پنتا) اجرا کرده و قابلیت تولید انبوه در مقیاس صنعتی فراهم شده است.
اختراع دستگاه اکسیداسیون که در سازمان مالکیت معنوی ایران به ثبت رسیده ازنظر عملکردی آزمایش شده و طبق استاندارد ISIRI۲۲۷۴۰ نتایج عملکردی رقابت پذیری درمقایسه با دیگر روش‌ها داشته است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 93 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 6 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.