اصفهان گلس مایند دستگیری دو ضارب محیط بان قمیشلو - اصفهان گلسمایند

دو شکارچی غیرمجاز که به تازگی محیط بان پارک قمیشلو در استان اصفهان را مصدوم کرده بودند دستگیر شدند.

دستگیری دو ضارب محیط بان قمیشلوبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان با اشاره به دستگیری این دو شکارچی غیرمجاز که اقدام به ضرب و جرح محیط بان خسروی کرده بودند گفت: پرونده این دو شکارچی در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

مرتضی جمشیدیان افزود: دو شکارچی غیرمجاز عصر روز چهارشنبه پنجم خرداد در حالی که در تعقیب و گریز آهو‌ها در پناهگاه حیات وحش و پارک ملی قمیشلو بودند، با محیط بان رضاقلی خسروی درگیر می شوند و با ضربات شدید چوب و چماق این محیط بان را از ناحیه سر مصدوم کرده و متواری می شوند . 

وی با اشاره به انتقال این محیط بان به بیمارستان شاهین شهر گفت: بر اثر ضربات شدید سر و بینی محیط بان شکسته و با توجه به شدت ضرباتی که به سر او وارد شده بود احتمال آسیب مغزی وجود داشت.

جمشیدیان با اشاره به درگیری مسلحانه شکارچیان غیر مجاز با محیط بانان و مصدوم شدن دو محیط بان در ۲۱ اردیبهشت گفت: در این حادثه سه موتورسیکلت هرکدام با دو سرنشین برای شکار به دنبال آهو‌های پارک ملی قمیشلو بودند که در جریان تعقیب و گریز و تیراندازی متخلفان به خودروی محیط‌بانان و ناهمواری منطقه، خودرو پیکاپ واژگون و دو محیط بان مصدوم شدند.
جمشیدیان افزود: متخلفان که به سلاح گرم مجهز بودند پس از درگیری متواری شدند. این افراد نیز شناسایی شده و تلاش برای دستگیری آن‌ها ادامه دارد.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو با مساحت ۱۱۳ هزار هکتار، یکی از قدیمی‌ترین مناطق حفاظت شده در سطح جهان است که دارای ۲۸ گونه پستاندار، ۸۱ گونه پرنده، دو گونه دوزیست و ۳۱ گونه خزنده است. قمیشلو مامن گونه شاخص “قوچ اصفهان” است که به عنوان نماد حیات وحش جانوری این استان معرفی و ثبت شده است. پارک ملی قمیشلو ۳۰ محیط بان دارد.

 

  • بیشتر بخوانید:

    دو شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده قمیشلو یک محیط بان را مصدوم کردند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 104 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 1 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.