اصفهان گلس مایند ذخیره کنونی آب سد‌های بزرگ استان ۱۹۳ میلیون مترمکعب است - اصفهان گلسمایند

ذخیره آب سد‌های بزرگ استان  در ابتدای زمستان ۱۹۳ میلیون مترمکعببه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب در ابتدای دی به ۱۶۶ میلیون مترمکعب رسید درحالی که مدت مشابه پارسال ذخیره این سد ۱۷۹ میلیون مترمکعب بوده است.
احسان الله امینی افزود: ذخیره آبی سد زاینده رود امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۷ درصد و در مقایسه با بلندمدت (۵۰ سال) ۷۳ درصد کاهش یافته است.
وی به وضعیت سد گلپایگان اشاره کرد و گفت: این سد در ابتدای دی امسال ۵.۱ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته است در حالی که حجم آن در مدت مشابه سال گذشته ۵.۵ میلیون مترمکعب بود؛ از این رو ذخیره سد گلپایگان در این سال آبی ۸ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۵۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.
مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه ذخیره سد حنای سمیرم تا امروز به ۶ میلیون مترمکعب رسیده است در حالی که حجم آن در مدت مشابه سال گذشته ۹.۱ میلیون مترمکعب بود افزود: بر پایه آمار این سد نسبت به پارسال ۳۴ درصد کاهش و در مقایسه با بلند مدت ۵۳ درصد کاهش ذخیره آبی دارد.
امینی با بیان اینکه ذخیره سد قره‌آقاچ سمیرم با گنجایش ۲۱ میلیون مترمکعب، به ۱۴ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: حجم آب این سد در مدت مشابه سال گذشته ۱۷ میلیون مترمکعب بود که ۱۸ درصد کاهش ذخیره آبی دارد.
وی افزود: سد خمیران در تیران و کرون تا ابتدای ماه دی ۱.۶ میلیون مترمکعب ذخیره آبی داشته است، اما در مدت مشابه پارسال ۱.۸ میلیون مترمکعب بود و ذخیره این سد امسال ۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه سد باغکل واقع در خوانسار نیز هم اکنون حدود یک میلیون مترمکعب آب دارد در حالی که ذخیره آن در سال گذشته ۱.۸ میلیون مترمکعب بود گفت: بر این اساس حجم آبی سد باغکل در مقایسه با پارسال ۴۹ درصد کاهش و در بلندمدت ۲۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 145 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 28 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.