اصفهان گلس مایند ذوب آهن و پیشرفت در دانشِ فنیِ محصولات گوناگون - اصفهان گلسمایند

مادر صنعت فولاد ایران به دانشِ فنیِ تولیدِ ۵۰ نوع محصول با فناوری روز دنیا دست یافته است.

ذوب آهن و پیشرفت در دانشِ فنیِ محصولات گوناگونبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اصفهان؛ مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه اصفهان گفت: تولید ریل، سالها، آرزوی مردم ایران بود و ذوب آهن اصفهان به این آرزو، جامه عمل پوشاند و ایران اسلامی را از قید و بند این وابستگی رها کرد. در یک جمله، تولید ریل در ذوب آهن، نماد خواستن، توانستن است.

محمدامین یوسف زاده گفت: ذوب آهن اصفهان در راستای تامین ایمنی معادن کشور از پنج سال گذشته تولید آرک معدن را آغاز و چندی پیش هم آرک TH۳۶ را با مقاومت بالا تولید کرد. این محصول بخشی از زنجیره تولید فولاد کشور است و تحول عظیمی را در ایمنیِ معادن رقم زد.

وی با اشاره به اینکه تولید ریل در ذوب آهن اصفهان هیچ وقفه ای در تولید سایر محصولات ایجاد نکرده و انواع تیرآهن ها، کلاف، میلگرد و … همچون گذشته تولید می شود، گفت: با توجه به برنامه ریزی ها، سبدِ متنوعِ محصولات ذوب آهن اصفهان در خطوط گوناگون کارگاه ها همواره در حال تولید است تا این کارخانه عظیم در کنار رسالتِ تولیدی خود به مسئولیت اجتماعی نیز عمل کرده باشد.

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه سازه های ساخته شده در شهرها استحکامِ خمشی بالایی ندارند که این موضوع به هنگام بروزِ زلزله مشکل آفرین است، گفت: تیرآهن های بال پهنِ تولیدیِ ذوب آهن اصفهان هر دو ویژگی را دارا هستند.

آقای یوسف زاده گفت: حدود ۵۰ درصد از محصولات تولیدی این کارخانه عظیم در اوجِ تحریم های ظالمانه صادر می شود که این دستاورد، نشان از کیفیت بالا و مطابقت با استانداردهای روز دارد.

مدیریت مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان شامل چهار کارگاه است که دو هزار نفر از تلاشگران کارخانه، حدود ۵۰ نوع محصول منطبق با استانداردهای روز دنیا را در آنجا تولید کردند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 108 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 2 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.