اصفهان گلس مایند روحانی مبارز سید نور الله طباطبایی نژاد از شهدای هفت تیر - اصفهان گلسمایند

در آستانه یادواره شهدای هفت تیرِ اردستان

یکی از شهیدان حادثه تروریستی هفتم تیر سال ۱۳۶۰ شهید حجت الاسلام و السلمین سیدنورالله طباطبائی نژاد اولین نماینده شهرستان اردستان بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ شهید طباطبائی نژاد متولد ۱۳۱۹ در روستای ظفرقند از توابع اردستان اولین منتخب مردم اردستان و کوهپایه برای نخستین دوره مجلس شورای اسلامی بود.
آیت الله طباطبائی نژاد نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با تجلیل از مقام این شهید والا مقام گفت: این روحانی در دوران قبل از انقلاب نیز با حضور و سخنرانی در شهر‌های مختلف اعلامیه‌ها و پیام‌های حضرت امام (ره) را به مردم شهر‌های مختلف منتقل می‌کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید صادق طباطبائی نژاد نماینده مردم شهرستان اردستان نیز گفت: در جریان انتقال امام خمینی (ره) به نجف وی فردی بود که تبعید امام را در فیضیه قم اعلام کرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن دهشیری امام جمعه اردستان هم گفت: این شهید تا چندین مجلد تفسیر نمونه را به سرپرستی آیت الله مکارم شیرازی همراهی کرد، اما منافقین کور دل اجازه ندادند که این تفسیر با کمک ایشان به پایان برسد.
مهدی مشتاقی محقق و نویسنده نیز گفت: شهید طباطبائی نژاد اولین کسی بود که به صورت علنی در مجلس، بنی صدر را رسوا و بر علیه وی صحبت می‌کرد.
علاوه بر شهید حجت الاسلام و المسلمین سید نورالله طباطبائی نژاد، دکتر حسن بخشایش و مهندس محمود تفویضی زواره از شهدای شهرستان اردستان بودند که در این واقعه به شهادت رسیدند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 92 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 26 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.