اصفهان گلس مایند روستاهای دارای تنش آبی در اولویت تامین آب - اصفهان گلسمایند

روستاهای دارای تنش آبی در اولویت تامین آببه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: طرح‌های تامین آب استان اصفهان با اولویت روستا‌های دارای تنش آبی، بازنگری شده و از اعتبارات ملی بهره‌مند می‌شوند.
هاشم امینی افزود: تامین پایدار آب روستا‌ها از اولویت‌های این شرکت است و تا پایان امسال حداقل ۶۵ روستای دیگر از چرخه آبرسانی سیار حذف خواهند شد.
وی با اشاره به حدود ۳۰۰ کیلومتر اجرا و اصلاح شبکه‌های آب روستایی در قالب طرح ۱۰۰-۳۰۰ در سال گذشته، گفت: از مهم‌ترین نتایج این طرح کاهش قابل توجه آب بدون درآمد در روستا‌ها و مدیریت مصرف آن‌ها بود که به کاهش سرانه مصرف آب در روستا‌ها منجر می‌شود.
وی پراکندگی روستا‌های استان به خصوص در اردستان و نایین را از مشکلات اصلی آبرسانی پایدار به آن‌ها دانست و گفت: از حدود ۴۶۰ هزار نفر جمعیت روستایی زیر پوشش، ۴۲۰ هزار نفر از روستاییان در قالب مجتمع‌های روستایی به صورت پایدار آبرسانی می‌شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان درباره وضعیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب ِدر حال ساخت گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب فولادشهر تا دهه فجر امسال تکمیل و وارد مدار بهره برداری می‌شود و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب نطنز و چادگان با پیشرفت کنونی حدود ۷۰ درصد به شرط تامین اعتبارات عمرانی، مراحل تکمیل آن سرعت می‌گیرد.
وی افزود: پکیج تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تودشک نیز به شرط تامین اعتبارات عمرانی، امسال وارد مدار بهره برداری خواهد شد.
هاشم امینی با اشاره به قدمت و فرسودگی شبکه فاضلاب در شهر‌های اصفهان، خمینی شهر و شاهین شهر، افزود: بخش عمده‌ای از کلکتور‌های فرسوده شهر اصفهان با روش‌های نوین و معمول اصلاح شده و با دریافت ۵۰ میلیون یورو از قسمت دوم اعتبارات فاینانس و برگزاری مناقصه بین المللی، ادامه اصلاحات اجرا می‌شود.
وی در بارهتوسعه خدمات الکترونیکی آبفای استان اصفهان گفت: هم اکنون ۹۵ درصد از خدمات ۲۳ گانه شرکت در شهر‌ها و روستا‌ها به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 31 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.