اصفهان گلس مایند رویش گیاهان دارویی شفابخش در طبیعت سمیرم - اصفهان گلسمایند

۷۰ نوع گیاه دارویی در طبیعت شهرستان سمیرم استان اصفهان شناسایی شده است که این گیاهان با خواص مختلف دارویی در طب سنتی استفاده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم گفت: آویشن و چای کوهی دو نمونه از این گیاهان دارویی است که در ارتفاعات و صخره‌ها و سطوح شیب دار شهرستان می‌روید.
میثم جباری افزود: این دو گیاه دارویی در طبیعت سمیرم به روش بوته چندین ساله رویش می‌کنند و به صورت سنتی برداشت و بعد از خشک کردن به صورت دمنوش استفاده می‌شوند.

وی گفت: فصل رویش این گیاهان در بهار و زمان برداشت آن‌ها خرداد است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم افزود: آویشن در ارتفاع ۱۲۰۰ تا ۲۴۰۰ متر می‌روید و آویشن دنایی، کرمانی و شیرازی از گونه‌هایی است که در این شهرستان رویش می‌کند.
جباری به خواص ضدمیکروب بودن و ضد سرطان آویشن اشاره کرد و گفت: این گیاه علاوه بر این خواص برای عفونت دهان، دستگاه تنفسی، گوارش مفید و آرام بخش و برای تسکین و التیام درد مفید است.
وی افزود: پونه کوهی که چای چوپان یا گیاه پشمینه نیز نامیده می‌شود یکی دیگر از گیاهان دارویی خاص این منطقه است که در ارتفاع ۱۹۰۰ تا ۳۳۰۰ متر از سطح دریا می‌روید و برای تقویت حافظه مفید است و موجب کاهش فشار خون می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 96 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 10 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.