اصفهان گلس مایند سهم پررنگ خودرو‌ها در افزایش رنگ خاکستری آسمان - اصفهان گلسمایند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در حاشیه دوره ی آموزشی ویژه اعضای ستاد‌های معاینه فنی خودرو شهر‌های استان اصفهان، با اشاره به نقش ۴۰ درصد منابع متحرک و وسایل نقلیه در افزایش آلودگی هوا‌ی اصفهان گفت: از این میران، ۲۰ درصد مربوط به خودرو‌های درون شهری بوده که معاینه فنی خودرو در کاهش این سهم از آلودگی  می تواند تأثیر گذار باشد. 
حسین حق شناس با بیان اینکه هم اکنون هفت مرکز معاینه فنی با ۱۱ خط فعال در کلانشهر اصفهان فعالیت دارند، افزود: در ماه‌های آینده نیز پنج مرکز معاینه فنی خودرو شامل یک مرکز ویژه خودرو‌های سنگین، دو مرکز ویژه خودرو‌های سبک و دو مرکز ویژه موتورسیکلت به کمک معاینه خودرو‌ها خواهند آمد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان نیز در جلسه ای با بیان اینکه خودرو‌های صفر تا ۴ سال معاینه فنی دارند، به شهروندان توصیه کرد: خودرو‌هایی که معاینه فنی ندارند، در سطح شهر تردد نکنند چراکه هر ۲۴ ساعت یک بار خودرویی که معاینه فنی نداشته باشد، در صورت تردد در شهر جریمه خواهد شد.
این دوره آموزشی یک روزه با حضور ۱۵۰ نفر برگزار و علاوه بر ارائه راهکار برای کاهش آلودگی هوا، به ضوابط ۳۳ گانه معاینه فنی، کنترل ایمنی، تجهیرات فنی، بی دقتی و تبعات آن اشاره شد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 97 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 17 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.