اصفهان گلس مایند شدن یافتن نظارت‌ها بر فرآیند ثبت نام مدارس - اصفهان گلسمایند

بیش از ۲۰۵ گروه به صورت خوشه‌ای از نیرو‌های بومی هر منطقه، بر روند ثبت نام مدارس در ۴۱ منطقه آموزش و پرورش در استان اصفهان نظارت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رییس اداره نظارت و بازرسی اداره کل ارزیابی وزارت آموزش و پرورش پس از صد و پنجاه و نهمین نشست شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تاکنون مدارس ۹ استان بازرسی شده اند، گفت: این بازرسی‌ها به منظور تسهیل فرآیند ثبت نام و حفظ کرامت اولیا و با هدف شعار ثبت نام مطلوب، نظارت همگانی و نصیب برابر آموزشی صورت می‌گیرد .

جمشید بُرجَکی افزود: هر گروه به طور میانگین ۱۵ مدرسه را بازرسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مدارس دولتی فقط مجاز به دریافت هزینه بیمه و کتاب‌های درسی هستند، گفت: مدارس تیزهوشان و غیردولتی از این قاعده مستثنی هستند.

رییس اداره نظارت و بازرسی اداره کل ارزیابی وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: شهروندان می‌توانند با اسکن QR- کد ویژه هر مدرسه – که در محل ثبت نام نصب شده یا مراجعه به ستاد ثبت نام در ادارات آموزش و پرورش شکایت‌های خود را ثبت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز پس از این نشست گفت: در تابستان سال جاری طرح تعمیق و نثبیت یادگیری در تابستان برای ۷۰ هزار دانش آموز دوره متوسطه و ۵۸ هزار دانش آموز دبستانی و طرح اوقات فراغت برای ۵۰۰ هزار نفر از دانش آموزان کل استان اجرا می‌شود.

محمدرضا ابراهیمی با اشاره به لزوم آمادگی ۱۰۰ درصدی مدارس برای مهرماه افزود: در تابستان پیش رو زیرساخت‌های مدارس آماده سازی می‌شود.

وی در ادامه گفت: شهریه مدارس غیر دولتی به علت افزایش حق الزحمه معلمان و افزایش اجاره بها افزایش ۴۵ درصد افزایش داشته و پیش بینی می‌شود که شمار بیشتری از دانش آموزان در مدارس دولتی ثبت نام کنند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 13 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.