اصفهان گلس مایند شناسایی نخستین مورد بیماری ناگ (شبه وبا) در کاشان - اصفهان گلسمایند

شناسایی نخستین مورد بیماری ناگ (شبه وبا) در کاشانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اصفهان؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از این بانوی ۳۵ ساله که با علائم بیماری اسهال (شبه وبا) به این مرکز مراجعه کرده بود در آزمایشگاه تشخیص طبی دانشگاه نمونه گیری و برای تایید نهایی به آزمایشگاه رفرانس کشوری ارسال شد که در ارزیابی نهایی بیماری ناگ شناسایی شد.
دکتر مهدی دلاوری، آزمایش وبا را رایگان اعلام کرد و افزود: در بررسی از اطرافیان مشخص شد فرد دیگری از خانواده به این بیماری مبتلا نشده است.
وی گفت: بیماری‌های منتقله از آب و غذا یکی از شایعترین بیماری‌های عفونی واگیردار هستند که در صورت غافل شدن از آن‌ها می‌تواند جوامع بشری را با چالش روبرو کند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، یکی از مهمترین این بیماری‌ها را بیماری وبا برشمرد و افزود: شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل از مناطقی است که بیماری وبا در آن بومی است و سیستم بهداشتی درمانی در هر زمان ضرورت دارد هوشیارانه در صدد رصد این بیماری در بین جامعه باشد.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: شناسایی این مورد از نظر اپیدمیولوژیک و هوشیار بودن سیستم بهداشتی درمانی بسیار اهمیت دارد، زیرا منجر به آگاه سازی جامعه در مراجعه به موقع بیماران به پزشک و جلوگیری از انتشار بیماری در جامعه می‌شود.
دکتر مهدی دلاوری به شهروندان توصیه کرد در صورت داشتن اسهال و استفراغ پس از مراجعه به پزشک برای نمونه گیری می‌توانند در ساعات اداری به تمام پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت و در ساعات غیر اداری در شهرستان کاشان به آزمایشگاه بیمارستان نقوی و در شهرستان آران و بیدگل به اورژانس امام خمینی (ره) مراجعه کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 79 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 4 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.