اصفهان گلس مایند شهرک نیروی هوایی اصفهان قربانی فرونشست - اصفهان گلسمایند

شهرک نیرو هوایی اصفهان به علت فرونشست خالی از سکنه شده است.

شهرک نیروی هوایی اصفهان قربانی فرونشستبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان اصفهان گفت: فرونشست در این منطقه به حدی است که دیگر قابل سکونت نیست.

رضا اسلامی افزود: میزان فرونشست در منطقه حبیب آباد در شمال کلانشهر اصفهان ۱۶ سانتی متر و در شهرک نیرو هوایی خیلی کمتر از این میزان باید باشد، اما برداشت آب از چاهی در اطراف زمین‌های کشاورزی در پشت شهرک برای کشت، احتمال می‌رود در ایجاد این عارضه بی تاثیر نباشد.

وی گفت: البته هنوز در این زمینه مطالعاتی صورت نگرفته و پس از بررسی‌های همه جانبه نتایج آن اعلام خواهد شد، اما آنچه که مهم است دشت اصفهان -رخوار یک دشت یکپارچه است و هر اتفاقی در وضعیت آبخوان دشت رخ دهد بر دیگر نقاط هم کم یا زیاد تأثیر خواهد گذاشت.

مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان اصفهان افزود: منطقه “خانه اصفهان” از بلوار میخک تا خیابان‌های بنفشه جنوبی و شمالی تحت تأثیر فرونشست است و حتی خانه‌های نوساز، مسجد و اداره پست هم از این ترک‌ها مصون نبودند.

رضا اسلامی گفت: فرونشست‌ها به پایانه حمل نقل امیر کبیر در شاپور جدید هم رسیده به طوریکه دفتر پست این پایانه تخلیه شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 77 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 2 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.