اصفهان گلس مایند شیخِ شیرین شیوه - اصفهان گلسمایند

به عمل کار برآمد، به سخنرانی نیست؛

یک روحانی در شهرستان بوئین میاندشت در کنار کار تبلیغ، به کشاورزی و باغداری هم مشغول است و این گونه، خودش به حرف‌هایی که روی منبر می‌زند، عمل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اصفهان؛ حجت الاسلام ابراهیم محمدی، اهل روستای آغچه و ساکن در بوئین میاندشت، هر روز بعد از نماز صبح، پس از پیمودن مسافت ۱۵ کیلومتری بوئین میاندشت تا روستای آغچه با فعالیت در مزرعه کشاورزی خود به امرار معاش می‌پردازد.

این روحانیِ پرتلاش با اشاره به اینکه از کودکی به همراه پدر به کار کشاورزی مشغول بوده است، گفت: به دلیلِ سالخوردگیِ پدر، تمام کار کشاورزی را به تنهایی برعهده دارد و از حدود ۱۰ هکتار زمینِ زراعی، انواع محصولات از جمله یونجه، گندم، ماشک، عدس و سیب زمینی برداشت می‌کند.

حجت الاسلام ابراهیم محمدی افزود: امسال موفق شده است از یک هکتار وسعت زیر کشتِ گندم، حدود پنج تُن برداشت کند و علاوه بر آن، سه تن هم دانه روغنی از یونجه تولید کرده است که کار بسیار سختی است.

وی گفت: علاوه بر کشاورزی، باغداری هم می‌کنم و بیشترِ محصولاتِ باغیِ بنده، انگور از نوع عسکری، کشمشی و نقلی و مقداری هم گردو است.

این روحانی افزود: تمام مراحل کشاورزی از کاشت تا برداشت را انجام می‌دهم و با تمام ادواتِ کشاورزی هم کار می‌کند.

حجت الاسلام ابراهیم محمدی با بیان این مطلب که ۱۰ سال است کار تبلیغ را هم بر عهده داشته است، گفت: هیچگاه کشاورزی مانعِ تبلیغ و تبلیغ مانعِ کشاورزی نبوده است و در کنارِ آن، به تحصیل در سطح ۴ حوزوی هم مشغول است و در حال حاضر، ۶ سالی هم هست که امام جمعه موقت بوئین میاندشت است.

وی به سخنانِ برخی از جوانان و مردم که این کار‌ها را در شان و شخصیت یک روحانی نمی‌دانند، این گونه پاسخ می‌دهد که بهترین دلیل، سیره ائمه اطهار است که الگوی کار و تلاش بوده اند و از طرفی، می‌خواهم به آنچه بالای منبر در خصوص کار و تلاش به جوانان گوشزد می‌کنم، خودم هم عمل کنم تا در واقع، تبلیغ عملی کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 108 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 19 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.