اصفهان گلس مایند صدور رأی توزیع حقابه نهر‌های یازده گانه خوانسار - اصفهان گلسمایند

همزمان با عید سعید غدیر، رأی هیات ۵ نفره موضوع ماده ۱۹ و ۲۰ قانون توزیع عادلانه آب در خصوص حقابه نهر‌های یازده گانه خوانسار صادر شد.

صدور رأی توزیع حقابه نهر‌های یازده گانه خوانساربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به ایجاد اختلاف بین حقابه داران نهر‌ها بر اثر وقوع خشکسالی، رشد جمعیت و افزایش تقاضا‌های شرب و کشاورزی اشاره کرد و گفت: با درخواست کشاورزان شهرستان، پیگیری‌های فرماندار و دادستان خوانسار این هیأت ۵ نفره تشکیل شد و موضوع را حل و فصل کرد.

بابک ابراهیمی با بیان اینکه این هیأت پس از تشکیل چندین جلسه، شنیدن نظرات مختلف و مطالعات دقیق اقدام به تهیه پیش نویس رأی کرده افزود: تهیه این پیش نویس با نقشه برداری دقیق از نهر‌ها و اراضی زیر دست آن ها، بررسی تصاویر ماهواره‌ای جدید، عکس‌های هوایی دهه های ۴۰ و ۷۰ و سال ۹۸، بررسی حقآبه ها، تعیین نیاز آبی با استفاده از سند ملی آب و سند به روز شده، در نظر گرفتن عرف منطقه و توجه به نیاز قنوات و چشمه ساران پایین دست محقق شده است.

وی افزود: در  این رای گزارش‌ها و جلسه‌های بدون نتیجه سال‌های قبل نیز لحاظ شده بود.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: در هیأت جدید نمایندگان نهرهای یازده گانه، شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به عنوان نمایندگان وزیر نیرو و سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان عضویت داشتند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 85 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 31 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.