اصفهان گلس مایند طرح بازآفرینی شهری حدود هزار و ۷۰۰ محله در استان‌های مختلف کشور - اصفهان گلسمایند

وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از مرحله نخست طرح بازآفرینی شهری محله همت‌آباد اصفهان گفت :طرح بازآفرینی شهری حدود هزار و ۷۰۰ محله در استان‌های مختلف کشور در دستور کار قرار دارد.

طرح بازآفرینی شهری حدود هزار و ۷۰۰ محله در استان‌های مختلف کشوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ : محمد اسلامی افزود : طرح بازآفرینی با هدف کیفیت بخشی به زندگی مردم و جلوگیری از کاهش جمعیت ساکن در محله‌ها در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
وی  با بیان اینکه این محله‌ها با تجمیع زمین‌های کوچک و مجتمع سازی با کیفیت بالا به نوسازی می‌شوند افزود: همچنین در این محلات با زمین‌های دولتی مکان‌هایی مانند کتابخانه، فرهنگسرا، مسجد و خانه بهداشت احداث می‌شود.
وی با اشاره به اعتبارات اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری، گفت: سهمی از صندوق توسعه ملی معادل یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال فراگیر روستایی بود که سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آن برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته شد.
اسلامی افزود: تسهیلات بانکی ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده از ۶۰ به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یافته و وام سازنده برای هر واحد مسکونی با افزایش سه برابری به ۳۰۰ میلیون تومان رسید.
وی گفت: این اقدامات گام‌هایی در جهت محقق شدن رونق تولید مسکن و جلوگیری از گسترش بافت‌های فرسوده شهری است.
مرحله نخست طرح بازآفرینی شهری محله همت‌آباد در کلانشهر اصفهان امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.
طرح همت‌آباد یکی از مهمترین طرح‌های بازآفرینی در کلانشهر اصفهان و مدل و برنامه‌ای از بازآفرینی در وسعت بزرگ است که با حمایت مردم در حال اجراست و نخستین بلوک بازسازی منازل آن با ظرفیت ۲۴ واحد با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 20 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.