اصفهان گلس مایند طرح تامین آبِ چهار شهرستان غربی امسال اجرایی کی شود؟ - اصفهان گلسمایند

طرح تامین آبِ چهار شهرستان فریدن، فریدونشهر، بویین میاندشت و چادگان در ردیف ملی قرار گرفته که امسال باید اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اصفهان؛ نماینده مردم شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، بویین میاندشت و چادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنش آبی در بیشتر روستا‌های چهار شهرستان غرب استان، چشمه لنگان را مهمترین منبع تامینِ آبِ آشامیدنیِ شهر فریدونشهر و یکی از سرشاخه‌های اصلی زاینده رود برشمرد و افزود: متاسفانه، به دلیلِ کاهشِ بارندگیها، شاهد کاهشِ ۹۸ درصدی دِبیِ آبِ چشمه لنگان در سال جاری هستیم.

حسین محمد صالحی با تاکید بر اینکه اولویتِ تامینِ آب در استان باید تامین آب آشامیدنی باشد و دولت نباید برای تامین آب، بخشِ کشاورزی و صنعت از منابعِ آبِ شرب استفاده کند، گفت: فضا‌های سبز در شهر اصفهان و اطرافِ آن بدون توجه به منابعِ آب گسترش زیادی دارد که دولت، باید فکری برای تامینِ آب آن‌ها کند و از آب آشامیدنی برای آبیاری آن‌ها استفاده نکند.

حسین محمد صالحی، تکمیلِ سدِ سرداب و سید میدانکِ دوم را در تامینِ آبِ آشامیدنیِ شهرستان فریدونشهر مهم ارزیابی کرد و افزود: برای رفعِ مشکلِ کمبودِ آبِ شربِ شهرِ فریدونشهر در کوتاه مدت باید آب از خدنگستان تامین شود.

رضا صفری، فرماندار فریدونشهر هم گفت: آب آشامیدنیِ ۲۷ هزار نفر از جمعیت شهرستان فریدونشهر شامل دو شهر و ۱۰ روستا از محل چشمه لنگان تامین می‌شود که کاهش دبیِ آب، زنگ خطر را به صدا در آورده است.

محمد رضا یبلویی، رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان فریدونشهر نیز دبی آب چشمه لنگان در سال گذشته را هفت هزار لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: دبیِ آبِ چشمه لنگان هم اکنون به ۸۰ لیتر در ثانیه رسیده و پنج حلقه چاه نیز که برای تامین آب آشامیدنی فریدونشهر حفر شده است، کاملا خشک شده اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 94 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 21 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.