اصفهان گلس مایند فصل برداشت گوی های سبز با خواص شگفت انگیزش - اصفهان گلسمایند

خوانسار از قطب های تولید گردو

برداشت گردو از حدود ۴۰۰ هکتار باغ‌های بارور شهرستان خوانسار آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر جهاد کشاورزی خوانسارگفت: از دو هزار و ۱۵۰ هکتار باغ‌های شهرستان، ۷۰۰ هکتار زیر کشت گردو است که حدود ۴۰۰ هکتار آن باغ‌های بارور است.
محمدرضا مجیدی پیش بینی کرد امسال ۶۰۰ تن گردو از باغات شهرستان خوانسار برداشت شود.
وی گفت: بیشترین ارقام گردوی خوانسار از انواع سنتی و محلی شامل نوک کلاغی، سوزنی و پوست کاغذی است.

مدیرجهاد کشاورزی خوانسار با اشاره به اینکه ۴۰ درصد گردوی استان در این شهرستان برداشت می‌شود، افزود: خاک مناسب، آب و هوای کوهستانی و استفاده از آب چشمه و قنوات موجب چربی، سفیدی و طعم مناسب گردوی خوانسار شده است.
مجیدی گفت: برای ارتقاء کیفیت محصول گردو طرح سرشاخه کاری درختان گردو با پیوند نهال‌های مناسب و مقاوم با درختان کم بارده و نامرغوب در حال اجرا و امسال ۱۱۰۰ درخت اصلاح شده است.
وی افزود: طرح مبارزه با کرم خراط گردو نیز که بیشترین آسیب را به درختان گردو می‌زند در ۲۰۰ هکتار باغ‌های گردو در دو روستای قودجان و لایجند اجرا شده است.

از جمله خواص مغز گردو می‌توان به کاهش LDL کلسترول، افزایش HDL کلسترول، افزایش قابلیت ارتجاعی رگ‌های بدن، افزایش هوشیاری، درمان تنگی نفس، جلوگیری از ورم مفاصل، تنظیم کارکرد بدن، جلوگیری از لخته شدن خون، درمان بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس، جلوگیری از پارکینسون، جلوگیری از آلزایمر، محافظ استخوان ها، تنظیم کننده قند خون، تنظیم کننده فشار خون، جلوگیری از سنگ کیسه صفرا اشاره کرد.

برای داشتن خوابی آرام می‌توانید از گردو به همراه شام و سبزیجات استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 87 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.