اصفهان گلس مایند فصل چیدن یاقوت‌های سرخ در شهر بادرود - اصفهان گلسمایند

انار نادری از رقم های برتر در کشور

فصل چیدن یاقوت‌های سرخ از باغ‌های شهر بادرود در شهرستان نطنز آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز اصفهان ؛ مدیر جهاد کشاورزی بخش بادرود، ادامه برداشت این میوه بهشتی را نیمه آذر بیان کرد و گفت: میانگین برداشت انار در منطقه بادرود ۲۰ تن در هکتار است و در منطقه بادرود تاکنون ۱۷ رقم انار شناسایی شده که نژاد خاص و برتر این منطقه رقم نادری است.
علی مختاریان پور افزود: انار نادری بادرود به عنوان یکی از پنج رقم برتر انار در کشور دارای ویژگی‌های خاصی از جمله قابلیت نگهداری بیش از ۶ ماه در انبار‌های معمولی است و به همین دلیل حتی در نوروز هم در بازار یافت می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی بخش بادرود افزود: این محصول علاوه بر عرضه در بازار داخلی کشور، به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه و بعضی از کشور‌های اروپایی نیز صادر می‌شود.

مختاریان پور گفت: نبود زیرساخت مناسب ازجمله انبار‌های مسقف و سردخانه موجب شده است تا کشاورزان این یاقوت سرخ کویری را به بهای ناچیز به دلالان بفروشند.
امیرحسین ذاکر رئیس شورای شهر بادرود هم گفت: امسال نیز همانند سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، جشنواره انار نادری بادرود برگزار نمی‌شود و امسال مردم برای پاسداشت این مراسم و به شکرانه برداشت این میوه بهشتی، خانه‌های خود را با انار تزیین کردند.
انار نادری بادرود در کنار انار ملس ساوه، شیشه گپ فردوس، رباب نیریز و دانه سیاه شهرضا جزو پنج رقم انار برتر کشور محسوب می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 99 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 5 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.