اصفهان گلس مایند فعلا از بارش موثر خبری نیست - اصفهان گلسمایند

اداره هواشناسی شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل

شرایط کم بارشی تا نیمه اول پاییز ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اصفهان؛ رییس اداره هواشناسی شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل با بیان اینکه خروجی مدل‌های پیش بینی فصلی نشان می‌دهد که بارش‌های پاییزیِ موثر بر منابعِ آب با تاخیر آغاز می شود، گفت: مجموعه بارش طی ماه‌های مهر، آبان و آذر کمتر از مقدار طبیعی خواهد بود.

عباس ارغوانی با بیان اینکه پیش بینی می شود تداوم دوره خشکسالی بیشتر از شرایط طبیعی باشد، تأکید کرد: شرایط کم بارشی حداقل تا نیمه اول پاییز ادامه خواهد داشت؛ به نحوی که میانگین دما در حدود یک تا ۵/۱ سانتیگراد بالای طبیعی خواهد بود.

وی گفت: از كلِ مساحتِ دشت كاشان، طیِ يك سال گذشته، حدود ۹۸ درصد و طی ۱۰ سال گذشته، حدود ۷۴ درصد درگير خشكسالی بوده است كه باعث كاهشِ محسوسِ منابعِ آبی و افزايشِ مخاطرات جوی مانند سيل، طوفان و غیره شده است.

آقای ارغوانی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته، شرايط بارش و دماييِ متفاوتي را در دشت كاشان شاهد بوديم، گفت: این شرایط، یکی از بدترین سال های ۵۰ سال اخیر در زمینه آب و هوایی بود؛ به نحوی که شاهد کاهشِ چشمگیرِ بارش، نباریدن برف، افزایش مکرر دمای هوا، کاهش رطوبت و کاهش شدید منابع آبی بودیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 82 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 23 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.