اصفهان گلس مایند قدردانی سفیر ایران درارمنستان از اتاق بازرگانی اصفهان - اصفهان گلسمایند

قدردانی سفیر ایران درارمنستان از اتاق بازرگانی اصفهانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ سفیر ایران در ارمنستان در دیدار با اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در ارمنستان گفت: تبادلات تجاری ارمنستان درحالی ۷ میلیارد دلار است که نزدیک به ۵ میلیارد دلار آن مربوط به واردات این کشور است وسهم ایران از این میزان بسیار ناچیزاست.
عباس ظهوری افزود: از زمان پیوستن ایران به قرارداد تعرفه ترجیحی این رقم به ۳۰۰ میلیون دلار رسید و با توجه به جنگ و شیوع کرونا؛ اکنون این رقم به ۴۵۰ میلیون دلار رسیده است.
سفیرجمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، این کشور را دروازه ورود ایران به بازار بزرگ اوراسیا بیان کرد و دستیابی به تجارت آزاد با اوراسیا، بهره‌مندی ازتعرفه ترجیحی این کشور با اتحادیه اروپا و همچنین بهره مندی از ظرفیت ارامنه خارج از این کشورعلاقمند به تجارت با ایران را از مزیت‌های تعاملات تجاری با ارمنستان دانست.
وی با اشاره به اینکه بازار ارمنستان کاملا رقابتی است، افزود: برای موفقیت در این بازار رقابتی باید هوشمندانه وارد عمل شد و توجه به بسته بندی وکیفیت کالا و حفظ این کیفیت از مواردی است که نیازمند توجه ویژه است.
سفیر ایران در ارمنستان همچنین خواستار فراهم کردن ساز و کار ورود سرمایه گذاران ارمنی به ایران به ویژه اصفهان شد و بر تولید مشترک دوکشور نیز تاکید کرد.
ظهوری با قدردانی از اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان به ویژه در حمایت از توسعه صادرات کشور و استان از آمادگی سفارت ایران در ارمنستان با پارلمان بخش خصوصی اصفهان و پاسخگویی به سوالات صادرکنندگان اصفهانی در حوزه تجارت با ارمنستان خبر داد.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این دیدار ضعف در شناسایی بازار، بسته بندی و رفتار حرفه‌ای در حوزه صادرات را از مهمترین چالش‌های توسعه تجارت با ارمنستان دانست و گفت: اتاق اصفهان با تشکیل شتاب دهنده صادرات و تربیت نیرو‌های توانمند در حوزه صادرات از یکسو و همچنین شناسایی و معرفی بازار‌های مختلف صادراتی از سوی دیگر، تاکنون اقدامات بسیار موثری برای رفع چالش‌های این حوزه اجرا کرده است.
فرشته امینی خواستار تعمیق روابط تجاری ایران و ارمنستان و همچنین سهولت تجارت با این کشور به ویژه رفع مشکلات گمرکی و تعرفه‌ای صادرات به ارمنستان با حمایت ویژه سفارت ایران در این کشور شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 89 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 19 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.