اصفهان گلس مایند لزوم توجه به بهسازی معابر شهری برای معلولان - اصفهان گلسمایند

کمی توجه به معلولان را بیشتر کنیم

در سال گذشته ۱۹۲ هزار مترمربع از معابر کلانشهر اصفهان برای تردد راحت توانخواهان مناسب سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای بهسازی معابر شهری مشاور عمرانی تعیین شده، گفت: تجهیز اماکن و معابر قدیمی برای دسترس پذیری آسان جانبازان و معلولان در دستور کار شهرداری است.

سید علی معرک نژاد با اشاره به مناسب سازی تمامی ایستگاه‌های مترو و بی آر تی جدید برای توانخواهان افزود: شهروندان اصفهانی در صورت مشاهده گذرگاه دشوارگذر برای معلولان، مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۳۷ با شهرداری در میان بگذارند.

وی در ادامه گفت: شش هزار جانباز، معلول، بیمار خاص، بانوی سرپرست خانوار، سالمند دارای بیش از ۶۰ سال سن و مادرانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد دارای فرزند سوم شدند، برای دریافت کارت منزلت شهروندی، با تسهیلات ویژه مانند استفاده رایگان یا با تخفیف از مراکز رفاهی، فرهنگی و هنری، مترو و اتوبوس، درخواست داده اند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با اشاره به نامناسب بودن بسیاری از معابر شهری و بی توجهی شهروندان به رعایت حقوق توانخواهان تاکید کرد: مناسب سازی شهر برای معلولان مستلزم اقدامات عمرانی بیشتر و فرهنگ سازی اجتماعی است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان نیز با اشاره به جمعیت ۱۰۰ هزار نفری معلولان در سراسر استان گفت: ۱۲۷ مرکز روزانه توانبخشی به چهار هزار و ۷۲۰ معلول کمتر از ۱۴ سال و ۶۵ مرکز شبانه روزی توانبخشی نیز به چهار هزار معلول بالای ۱۴ سال خدمات ارائه می‌کنند.

ولی الله نصر اصفهانی افزود: چهار هزار و ۹۶۰ خانواده در استان اصفهان نیز در منزل به معلولان خود رسیدگی می‌کنند.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات اشتغالزایی ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد به معلولان یا کارفرمایانی که زمینه اشتغال معلولان را فراهم کنند، گفت: تا چهار ماه آینده مبلغ این وام به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

سید کمال صدیقی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه ۷۰ درصد از خانواده‌های معلولان در این استان جزء دهک‌های پایین اقتصادی هستند، گفت: حدود ۳۵ هزار و ۹۰۶ نفر از این افراد مستمری بگیر، هزار و ۴۹۰ نفر دریافت کننده حق پرستاری خانواده محور، هشت هزار و ۵۰۰ نفر در انتظار نوبت مستمری و دو هزار و ۷۶۵ نفر نیز در صف دریافت حق پرستاری خانواده محور هستند.

دوازدهم آذر مصادف با سوم دسامبر هر سال به عنوان روز جهانی معلولان گرامی داشته می‌شود و شعار امسال برای این روز «راه حل‌های تحول آفرین برای توسعه فراگیر و نقش نوآوری در دامن زدن به جهانی در دسترس و برابر» است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 92 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 3 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.