اصفهان گلس مایند لزوم ثبت اطلاعات دقیق سکونتی در سامانه املاک - اصفهان گلسمایند

سرپرستان خانوار برای خوداظهاری و درج اطلاعات سکونتی و ملکی خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور تا ۱۹ خرداد ماه فرصت دارند.

لزوم ثبت اطلاعات دقیق سکونتی در سامانه املاکبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: تمامی سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر مکلف هستند اطلاعات محل سکونت و املاک تحت مالکیت خود را با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی https://amlak.mrud.ir ثبت کنند.
حسن کحال‌زاده افزود: پس از ثبت نام در سامانه، کد یکتایی (آدرس الکترونیک خانوار) صادر می‌شود و و بعد از آن دریافت تمامی خدمات دولتی مبتنی بر این کد یکتا خواهد بود.
وی با بیان اینکه بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی یک واحد به عنوان محل سکونت خانوار تلقی می‌شود و هر خانوار یک واحد هم در شهر دیگر به عنوان اقامتگاه فرعی می‌تواند داشته باشد گفت: مالکیت بیشتر از این تعداد واحد و خالی بودن بیشتر از ۱۲۰ روز در سال مشمول قانون و پرداخت جرائم مالیاتی در نظر گرفته شده، می‌شود.
کحالزاده گفت: در صورت نبود اطلاعات ملکی در این سامانه، مالیات بر خانه خالی برای ملک در نظر گرفته می‌شود که برای سال اول ۶ برابر، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر اجاره سالیانه واحد مسکونی است.
رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید کرد: اگر اطلاعات اشتباه وارد سامانه املاک شود، دو برابر این میزان مالیات به عنوان جریمه در نظر گرفته می‌شود.
وی گفت: شهروندان اصفهانی می‌توانند برای گفتگو با کارشناسان و پاسخگویی به سوالات با شماره ۰۲۱۵۹۱۹۸ وشماره پیامکی ۰۲۱۱۹۳ ارتباط برقرار کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 113 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 30 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.