اصفهان گلس مایند لزوم مبارزه گسترده و کلان با قاچاق کالا در مرز‌ها - اصفهان گلسمایند

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان: دستگاه‌ها باید با قاچاق کالا به صورت گسترده و کلان در مرز‌ها مبارزه کنند نه اینکه اجناس یک مغازه‌دار توقیف شود.

لزوم مبارزه گسترده و کلان با قاچاق کالا در مرز‌هابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با مدیرکل گمرک استان و معاونان، نتیجه اجرای قانون بدون تعامل با مردم را نتیجه مطلوبی ندارد، گفت: تمامی دفتر‌های گمرکی باید در خود گمرک مستقر باشند نه اینکه در بندرعباس و دیگر نقاط، بارگیری صورت بگیرد و دفاتر اداری آن‌ها در تهران و دیگر استان‌ها دایر باشند.

وی با اشاره به لزوم یکسان بودن معیار‌های گمرکی افزود: برابری توزین‌ها از مهمترین اولویت‌هایی است که باید در گمرک مدنظر قرار بگیرد.

مدیر کل گمرک استان اصفهان هم در این دیدار گفت: حذف اسناد کاغذی در پی راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی از اقدام‌های موثری است که در گمرک اجرا شد.

رسول کوهستانی پزوه با اشاره به صدور ۲۴۱ فقره مجوز ورود موقت به ارزش ۲۶ میلیون دلار از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه افزود: درآمد‌های گمرکات استان نیز در این مدت نیز با کسب هفت هزار و ۶۵ میلیارد ریال، ۱۶۵درصد افزایش یافته است.

وی گفت: صادرات از گمرک‌های اصفهان با ثبت رقم ۲ میلیارد و ۳۸۱ میلیون دلار، ۱۱۰ درصد نسبت به پارسال رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان افزود: پرونده‌های قضایی گمرک‌های استان نیز نیز نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد افزایش داشته است.

کوهستانی پزوه تاکید کرد: کاهش زمان صادرات، استفاده از فناوری‌های نوین در ترخیص کالا، کاهش مراجعه حضوری، اجرای بسته حمایت از تولید و اعطای ضمانت‌نامه گمرکی یک‌ساله برای واحد‌های تولیدی فعال، بهره‌گیری از انبار‌های اختصاصی تولید کنندگان، کاهش هزینه تولید و حل مشکلات صادرکنندگان واحد‌های تولیدی از دیگر اقداماتی است که در گمرک‌های استان اصفهان صورت پذیرفته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 154 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 30 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.