اصفهان گلس مایند مردمی‌سازی یارانه باعث حذف بازار سیاه اقلام اساسی می‌شود - اصفهان گلسمایند

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان:

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان: مردمی‌سازی یارانه باعث حذف بازار سیاه اقلام اساسی و نشتی یارانه‌ها که از تبعات تخصیص ارز ترجیحی بود، می‌شود.

مردمی‌سازی یارانه باعث حذف بازار سیاه اقلام اساسی می‌شودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ امیررضا نقش در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه گفت: در این طرح، هیچ یارانه‌ای حذف نمی‌شود بلکه جابه جایی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: یارانه دولتی نان و دارو به تمامی هموطنان تخصیص می‌یابد.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: با توجه به تورم زا بودن واریز پول نقد به حساب مردم، از این پس فقط کالابرگ اقلام اساسی به هموطنان داده می‌شود.

نقش با اشاره به اینکه تخصیص ارز ترجیحی در سال ۹۷ باعث دو نرخی شدن ارز و ایجاد زمینه مناسب برای رانتخواری و فساد شده بود، افزود: در حالی که کمتر از نیمی از ۵۰ میلیارد دلار ارز ترجیحی که در سه سال گذشته برای واردات کالا تخصیص داده شده بود به دست مردم رسید، در خارج از مرز‌های ایران روغن، ماکارونی و دیگر اقلام اساسی یارانه‌ای با قیمت‌های گزاف عرضه می‌شد..

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۵ و ۸ دهم میلیارد دلار ارز ترجیحی به تولید کننده و وارد کننده تخصیص یافت، گفت: با این رقم می‌توان ۳۲۰ هزار تخت به ظرفیت بیمارستان‌های کشور افزود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 207 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 23 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.