اصفهان گلس مایند مشکلات مالکیتی علت تخلیه شهرک نیرو هوایی اصفهان - اصفهان گلسمایند

مشکلات مالکیتی علت تخلیه شهرک نیرو هوایی اصفهانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه در طرح مسکن مهر حبیب‌آباد پیش از اجرای طرح تراکم خاک منطقه بررسی شد و مستندات آن موجود است، گفت: دلیل تخلیه شهرک نیروهوایی نیز فرونشست نیست ومشکلات مالکیتی موجب خالی شدن از سکنه در این منطقه است و باید دقت شود تا برچسب فرونشست زمین در مناطق مستند باشد.
امیر زاغیان افزود: عوامل بیرونی و درونی مهمی در ایجاد تمایل افراد برای خرید زمین در یک منطقه تأثیر گذار است و همانطور که مردم در مجاورت دکل‌های برق، سایت‌های آلوده دفع زباله یا کارخانه‌های پتروشیمی و نیروگاه‌ها علاقه‌ای به خرید زمین ندارند بی تردید هم تمایلی برای خرید زمین‌هایی که فرونشست دارد، نخواهند داشت.
وی، عمر مفید مسکن را وابسته به عوامل زیادی دانست و گفت: فرونشست زمین به مرور موجب مهاجرت از شهر اصفهان و کاهش رونق ساخت و ساز شده و بر این اساس سایر شهر‌ها و استان‌های همجوار با شوک مهاجرپذیری و کلانشهر اصفهان با رکود مواجه می‌شوند.
وی، عامل فرونشست را به صورت مستقیم بر قیمت مسکن تاثیرگذار ندانست و گفت: این موضوع بر کاهش تقاضای مسکن تأثیر خواهد داشت و کاهش تقاضا به نوبه خود بر کاهش قیمت مسکن اثر می‌گذارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 109 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 27 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.