اصفهان گلس مایند موز ؛ میوه ای که سریع رسیده می شود - اصفهان گلسمایند

میوه سیر کننده پرخاصیت

موز، این میوه ایده آل و پراز خاصیت، تنها نکته منفی اش، این است که خیلی زود رسیده می‌شود.

موز ؛ میوه ای که سریع رسیده می شودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ سلامت قلبی و عروقی، بهبود سلامت روانی، کمک به افزایش انرژی و ایمنی، پیشگیری از کم خونی، جلوگیری از زخم معده و دیابت از جمله خواص موز است.
موز یک میوه ایده آل خوش خوراک و غنی از ویتامین C است.
این ویتامین از آسیب رسیدن به بافت بدن جلوگیری می‌کند و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد.
همچنین باعث بهبود سلامت مغز می‌شود و سرماخوردگی و آنفولانزا را از بدن دور می‌کند.
برای همه ما اتفاق افتاده است که این میوه زرد را برای مدتی طولانی رها کرده ایم و وقتی به آن باز گشته ایم، پوست آن قهوه‌ای یا حتی سیاه شده است.
در انبار‌های مخصوص رسیدگی، به اصطلاح اتیلن آزاد می‌شود که موز باید برسد. این اتیلن فرآیند رسیدن را آغاز می‌کند و در نتیجه خود موز نیز تولید اتیلن را آغاز می‌کند. این کار باعث افزایش تنفس موز و رسیدن و سیاه شدن آن می‌شود. نقاط سیاه رنگ روی پوست موز به علت تنفس موز و ازبین رفتن بافت پوست ست.
علت دیگر وجود آنزیم پلی‏فنول اکسیداز است. اگر موز زیر فشار قرار گیرد یا ضربه ببیند، این آنزیم در میوه ترشح شده و باعث سیاه شدن موز می‌شود؛ بنابراین برای جدا کردن موز از شاخه آن را از قسمت چوب بالایش ببرید و میوه را با دست نگیرید و فشار ندهید.

چگونه موز را دوباره زرد کنیم؟
موز ؛ میوه ای که سریع رسیده می شودمقداری برنج را در یک کیسه زیپی بریزید و موز را به آن اضافه کنید. کیسه را ببندید و مطمئن شوید که موز کم و بیش با برنج پوشانده شده است. موز را حدود یک ساعت در کیسه بگذارید بماند، سپس موز را از کیسه زیپ‌دار بیرون بیاورید و سشوار خود را روشن کرده و آن را سشوار کنید (با حرارت ملایم) سپس شاهد از بین رفتن رنگ قهوه ایی یا سیاه موز باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 110 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 19 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.