اصفهان گلس مایند نجف آباد، موفق در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی - اصفهان گلسمایند

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در نجف آباد با موفقیت ۸۰ درصدی همراه است.

نجف آباد، موفق در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه درحال حاضر میزان استفاده از نسخه نویسی الکترونیکی در مطب‌ها و موسسه‌های پزشکی و درمانی استان اصفهان حدود ۱۸ درصد است، گفت: این آمار در حد میانگین کشوری است، اما با توجه به جایگاه اصفهان باید افزایش یابد.

حسین بانک افزود: نجف آباد در بین شهرستان‌های این استان بهترین عملکرد را در پیاده سازی طرح نسخه نویسی الکترونیکی با حدود ۸۰ درصد دارد.

وی با اشاره به اینکه تعدد درگاه‌های الکترونیکی برای اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی یکی از مهمترین مشکلاتی است که پزشکان و موسسه‌های پزشکی و درمانی با آن مواجه هستندگفت: نیاز است تا با هماهنگی همه سازمان‌های بیمه‌گر، یک درگاه و سامانه مشترک برای آن‌ها تعریف و ایجاد شود.

بانک از دیگر مشکلاتی که در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی وجود دارد را آشنا نبودن برخی پزشکان و موسسه‌ها با نرم افزار‌ها دانست و افزود: رفع این مشکل مستلزم آموزش آنهاست که نیاز به زمان دارد.

مدیرکل بیمه سلامت افزود: چهار هزار و ۸۶۰ موسسه در اصفهان طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت هستند که این استان پس از تهران از لحاظ تعداد، بیشترین مراکز طرف قرارداد را در کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه چاپ دفاتر بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت، دفاتر بیمه روستاییان و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت از ابتدای خرداد و دفاتر سایر بیمه‌شدگان از ابتدای تیر متوقف شده گفت بیمه‌شدگان برای دریافت خدمات درمانی از کُد ملی خود استفاده می‌کنند.

از حدود ۴۰ میلیون نفر زیر پوشش بیمه سلامت همگانی در کشور، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در استان اصفهان ساکن هستند.

از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر کارمند دولت، ۴۳۰ هزار نفر بیمه سلامت همگانی، ۱۷ هزار نفر بیمه ایرانیان، ۶۷۰ هزار نفر بیمه روستایی و ۹۰ هزار نفر جزو سایر اقشار جامعه هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 113 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 25 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.