اصفهان گلس مایند نیمه جان شدن صنعت گاوداری شهرستان فریدونشهر - اصفهان گلسمایند

به علت مشکلات دامداری

حمایت نشدن دامداران و تامین سخت با هزینه‌های بالای نهاده‌های دامی و بدهی بانکی از جمله دلایل تعطیلی واحد‌های گاوداری در شهرستان فریدونشهر است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مسئول امور دام جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر با اشاره به ۱۱ واحد گاوداری این شهرستان گفت: از این تعداد، ۷ واحد گاوداری کاملا تعطیل شده، ۲ واحد فعال و دو واحد نیز نیمه فعال است.
حسین رفیعی افزود: تامین نشدن و هزینه‌های بالای نهاده‌های دامی، سود بالای تسهیلات بانکی و پرداخت نشدن به موقع آن از جمله علل تعطیلی واحد‌های گاوداری در این شهرستان است.
وی میزان اشتغال بخش دام شهرستان را ۸۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: در صورت حمایت واقعی از دامداران و فعالیت دوباره واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل، میزان اشتغال به بیش از هزار و ۳۰۰ نفر افزایش می‌یابد.
رفیعی با بیان اینکه تسهیلات اختصاص یافته برای تولید کنندگان با سود ۱۸ درصد است گفت: بازپرداخت این تسهیلات در توان دامدار نیست.

سید احمد باقری از فعالان صنعت دامداری شهرستان فریدونشهر هم که از سال ۱۳۸۶ با ۵۰ راس دام فعالیتش را آغاز کرده به علت بی مهری بانک‌ها در همان ابتدای راه تعطیل شده و در حال حاضر نیز بانک این واحد دامداری را به علت بدهی، مصادره کرده است.
وی با بیان اینکه سال ۱۳۸۶ درخواست پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات کرده، اما در نهایت بانک عامل ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیارش قرار داده افزود: به دلیل پرداخت نشدن کامل تسهیلات و تکمیل نشدن واحد دامداری، بدهی بانکی این واحد به ۷۰۰ میلیون تومان رسیده و بانک در ازای بدهی ، این گاوداری را مصادره کرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 103 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 11 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.