اصفهان گلس مایند هشدار هواشناسی درباره حال و هوای «هوا» - اصفهان گلسمایند

نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار تا اوایل هفته آینده بر روی استان اصفهان است.

به گزارش اصفهان گلسمایند؛ کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت:در این مدت، وضعیت جویِ اکثر مناطق استان، به صورت قسمتی ابری با غبار محلی، گاهی با افزایش ابر و وزش باد و وقوعِ رگبار‌های بهاری، همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ به ویژه در شمال استان و نیمه‌ی جنوبی (شنبه) پیش‌بینی می‌شود.

محمد رضا رفیعی افزود: وزش باد شدید تا روز یکشنبه در استان ادامه خواهد داشت و شدت آن در روز شنبه خواهد بود. وقوع طوفان لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد و شرق استان منجر به کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد.

اداره کل هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی که از پنجشنبه امروز آغاز شده و یکشنبه، ۱۸ اردیبهشت به پایان می‌رسد، هشدار سطح زرد صادر کرد.
این سامانه، خطراتی چون رگبار و رعد و برق (در نواحیِ مستعدِ بارشِ تگرگ)، وزشِ بادِ شدید، تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک است که لغزندگی جاده ها، احتمال آب گرفتگی معابر عمومی، جاری شدنِ روان آب در مسیل ها، برخورد صاعقه، احتمالِ آسیب به سازه‌های موقت، احتمالِ شکستنِ درختانِ فرسوده و خیزشِ موقتِ گرد و خاک را در پی خواهد داشت.

این سامانه، روز پنجشنبه، اکثر مناطق به ویژه شمال و جنوب استان، جمعه، اکثر مناطق به ویژه جنوب استان، شنبه، نیمه شرقی و جنوب و غرب استان و یکشنبه، اکثر مناطق را در برمی گیرد.
هواشناسی توصیه کرده است که احتیاط هنگام تردد، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل ها، پاکسازی دهانه پل‌ها و آبرو‌ها و استحکام سازه‌های موقت رعایت شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 104 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 5 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.