اصفهان گلس مایند واکاری ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی اصفهان - اصفهان گلسمایند

عملیات واکاری نهال با بذر در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی طبیعی اصفهان تا پایان سال تکمیل می‌شود.

واکاری ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی اصفهانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ سرپرست اداره جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با اشاره به جنگلکاری پنج هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی استان اصفهان در سال گذشته گفت: عملیات واکاری برای بخش باقی مانده در سال جاری پایان می‌یابد تا شاهد افزایش پوشش گیاهی باشیم.

رضا شفیعی جنگل‌های کاشته شده در مناطق غیر بیابانی استان اصفهان را به‌صورت دیم دانست و افزود: بیشتر وسعت جنگلکاری را اسکوپاریا (نوعی درخت بادام) تشکیل می‌دهد که با آب و هوای استان انطباق دارد.

وی افزود: کاهش فرسایش خاک، تولید اکسیژن، جلوگیری از افزایش آلودگی هوا و ریزگرد‌ها و کمک به حفظ گونه‌های جانوری از جمله ثمرات طرح‌های مرتبط با جنگلکاری است.

استان اصفهان هشت میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که شامل ۶ میلیون هکتار (۶۴ درصد) مرتع، ۳ میلیون هکتار (۳۲ درصد) بیابان و ۴۰۳ هزار هکتار جنگل (۴ درصد) می‌شود.

واکاری (Gap filling) به کشت بذر یا کاشت دوباره نهال گفته و زمانی انجام می‌شود که به دلایلی مانند نبود بارندگی و رطوبت کافی در خاک، امراض و آفات گیاهی وقوع سرما و تگرگ، گیاه سبز نشده باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 79 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 2 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.