اصفهان گلس مایند ورود رئیس مجلس سوئیس به اصفهان - اصفهان گلسمایند

رئیس مجلس ملی سوئس به منظور بازدید از آثار تاریخی وارد اصفهان شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ آندریاس آییی در بدو ورود به اصفهان مورد استقبال استاندار و تعدادی از مسئولان ارشد استان قرار گرفت.
رئیس مجلس ملی سوئیس اصفهان را شهری تاریخی و با تمدن کهن دانست و گفت: بازدید از این شهر زیبا و تاریخی آرزوی هر گردشگری است و بنده هم از بنا‌های تاریخی و زیبای این شهر دیدن می‌کنم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و اقتصادی این شهر گفت: با توجه به مناسبات مردم ایران و سوئیس زمینه ارتباط بیشتر دو ملت فراهم می‌شود.
رییس مجلس ملی سوییس گفت: مذاکرات با مقامات ایرانی خوب، مثبت و مطلوب بوده است و امیدواریم که مسیر ارتباط بین ۲ کشور ایران و سوییس خیلی روشن‌تر از قبل شود.
در این دیدار استاندار اصفهان هم ضمن خوش آمد گویی به رئیس مجلس ملی سوئیس و هیئت همراه برای سفر به اصفهان گفت: حضور رئیس مجلس این کشور در استان اصفهان برای مردم این شهر در زمینه‌های فرهنگی اجتماعی اقتصادی و گردشگری مفید است و مسئولان دو کشور علاقه‌مند هستند که ارتباط بین مردم دوملت گسترش یابد.
سید رضا مرتضوی افزود: استان اصفهان در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، گردشگری از استان‌های سرآمد کشور است و ظرفیت‌های فراوانی در این زمینه دارد.
وی با بیان اینکه اصفهان از ملل مختلف از جمله قاره اروپا پذیرای گردشگران بوده است. ابراز امیدواری کرد که سفر گردشگران سوییسی به این خطه تاریخی افزایش یابد.
آندریاس آییبی رئیس مجلس سوئیس امروز برای دیدار با اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران و همچنین بازدید از آثار تاریخی اصفهان به این شهر سفر کرده است.

عکاس : مهدی ستوده

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 95 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 13 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.