اصفهان گلس مایند ورود عشایر به استان از ۲۵ اردیبهشت - اصفهان گلسمایند

مدیر کل امور عشایر استان اصفهان: تقویم کوچ غرب استان اصفهان ۳۰ اردیبهشت و جنوب استان ۲۵ اردیبهشت است که عشایر می‌توانند در این مدت وارد استان شوند.

ورود عشایر به استان از ۲۵ اردیبهشت به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ مدیر کل امور عشایر استان اصفهان گفت: با توجه به بارش‌های خوب سال و وضعیت خوب علوفه مراتع، امیدواریم عشایر با توجه به تقویم ذکر شده وارد استان شوند که با توجه به برنامه ریزی‌هایی که انجام شده سعی می‌شود تا ورود عشایر، ایل‌راه‌ها بازگشایی و تیغ‌زنی شود تا عشایر بتوانند با ماشین به نزدیک چادرشان بروند.

مختار اسفندیاری افزود: بازگشایی ایل‌راه‌ها، سوخت‌رسانی، آب‌رسانی و مسائل امنیتی برای ورود عشایر، با نیروی انتظامی، بسیج، منابع طبیعی، شبکه بهداشت و دیگر دستگاه‌ها هماهنگ شده تا در زمان کوچ در گلوگاه‌ها خدمات ارائه شود و با بهترین وضعیت در زمان مشخص شده در نقاط ییلاقی مستقر شوند.

وی ادامه داد: جمعیت خانواده عشایر کوچ‌رو در استان اصفهان حدود یازده هزار خانوار با جمعیت ۶۰ هزار نفر است که حدود ۲۷ هزار نفر در غرب، ۲۷ هزار نفر در جنوب و ۳ تا ۴ هزار نفر در شرق اصفهان هستند.

اسفندیاری اضافه کرد: با توجه به مکاتبات سازمان امور عشایر و مسؤولان استان با رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، تفاهم‌نامه‌ای جهت ساخت سرپناه در مراتع نوشته شده و در تلاشیم با هماهنگی فرمانداران و دادستان استان، عشایر بتوانند سرپناهی چهار دیواری بدون آب، برق، گاز جهت جلوگیری از سرما و گرما و وحوش داشته باشند.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گفت: عشایر جامعه سوم، مولد و زحمت‌کش کشور هستند که با کمترین توقع و هزینه ۳۰ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد صنایع دستی استان و کشور را تولید می‌کنند.

مختار اسفندیاری با اشاره به شعار سال، از مسؤولان استان خواست تا در حفظ زندگی و تولیدات عشایر تلاش کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 64 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 15 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.