اصفهان گلس مایند پیش‌بینی بارش‌های همرفتی و هشدار مدیریت بحران - اصفهان گلسمایند

با استقرار سامانه ناپایدار جوی؛

مدیریت بحران استانداری اصفهان به دنبال پیش‌بینی بارش‌های همرفتی، تندباد و صاعقه در اصفهان هشدار صادر کرد.

پیش‌بینی بارش‌های همرفتی و هشدار مدیریت بحرانبه گزارش اصفهان گلسمایند؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: باتوجه به استقرار سامانه ناپایدار جوی تا پایان روز سه‌شنبه در استان، مدیریت بحران استان به تیم‌های امدادی شهرداری‌ها، اداره راهداری و سایر دستگاه‌های امدادی هلال‌احمر، آتش‌نشانی و اورژانس برای ارائه خدمات امدادی و اضطراری اعلام آماده‌باش داده است.

منصور شیشه فروش افزود: رگبار، رعد و برق، صاعقه و تگرگ طی امروز و فردا در مناطق غرب و شمال غرب خوانسار، گلپایگان، چادگان، فریدونشهر، بویین میاندشت، فریدن و میمه و وزش باد و تندبادهای لحظه‌ای و گرد و خاک از بعداظهر امروز تا اواخر روز سه‌شنبه در اکثر مناطق استان به خصوص مناطق مرکزی شرق و شمال پیش‌بینی می‌شود.

وی با تأکید بر استقرار نیافتن در حریم مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در مناطق غرب و دامنه کوهپایه‌ها از مردم خواست در تردد، چرای دام در مناطق مرتفع، کوهستان‌ها، مناطق عشایری احتیاط کنند و اصول ایمنی در محل‌های استقرار عشایر رعایت شود و از سازه‌های گلخانه‌ها و سازه‌های ناپایدار در برابر تندباد حفاظت شود و افراد هم از استقرار و توقف خودشان و خودروهاشان در کنار درختان فرسوده خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر رعایت اصول ایمنی در تردد در محورهای جاده‌ای مناطق غرب در برابر بارش‌های بهاری و آبگرفتگی گفت: خیزش کانون‌های گرد و خاک و کاهش میدان دید از پیامدهای این سامانه است.

وی با تاکید بر ضرورت حفاظت در برابر اثرات گرد و خاک و ایمنی تردد در جاده‌ها به علت کاهش میدان دید گفت: بازگشایی مسیل‌ها و آبراهه‌ها، تخلیه نخاله از دهانه پل‌ها توسط شهرداری‌ها و راهداری، افزایش تیم‌های گشت و نظارت در مسیر رودخانه‌ها و کانال‌های منشعب در مسیر رودخانه زاینده‌رود، سدها و استخرهای ذخیره آب کشاورزی توصیه می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 63 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 4 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.