اصفهان گلس مایند کام و کارشان شیرین است - اصفهان گلسمایند

کارخانه تولید محصولاتِ کنجدیِ خوانسار

اولین کارخانه تولید محصولات بر پایه کنجد در استان و تنها کارخانه تولید این محصولِ شیرین در غرب استان در خوانسار کام ۱۰۰ نفر را با اشتغال زایی شیرین کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اصفهان؛ مدیر کارخانه تولید حلوا شکری گفت: این کارخانه از سال ۱۳۸۳ به صورت سنتی آغاز به کار کرد و هم اکنون، با دستگاه‌های پیشرفته، به یکی از مهم‌ترین کارخانه‌های تولیدِ حلوا شکری در کشور تبدیل شده است.

مجتبی جواهری افزود: بیش از ۵۰ نوع محصول شامل ۳۰ قلم بر پایه کنجد، ۱۵ قلم بر پایه نشاسته و ۵ نوع انواع محصول شکلاتی در این کارخانه تولید و علاوه بر داخلِ کشور به کشور‌های حوزه خلیج فارس، روسیه، ارمنستان و عراق نیز صادر می‌شود.

وی گفت: این واحدِ تولیدی، توانِ تولیدِ روزانه ۱۵ تن انواع محصولات مانند حلوا شکری، لوکوم، شکلات صبحانه، باسلوق شیرینیِ سنتیِ نانِ خوانساری و شکلات کاکائویی را دارد که نام‌های آن، بیشتر از گویش خوانساری است.
مدیر این واحد تولیدی افزود: برای اولین بار در کشور، خلاقیت و نوآوری در این کارخانه منجر به تولیدِ محصولی خوشمزه به نام حلوا پشمکی (ترکیبی از حلوا و پشمک) نیز شده که با استقبال نیز مواجه شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 96 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 28 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.