اصفهان گلس مایند ۲۲ درصدِ آران و بیدگلی‌ها واکسن زدند - اصفهان گلسمایند

۲۲ درصد جمعیت آران و بیدگل واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

۲۲ درصدِ آران و بیدگلی‌ها واکسن زدندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرماندار آران و بیدگل گفت: از ابتدای شروع واکسیناسیون کرونا تاکنون نزدیک به ۱۷ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال در این شهرستان واکسن کرونا زدند.
اسماعیل بایبوردی افزود: تمامی تخت‌های فعال بیمارستان سیدالشهدا (ع) آران و بیدگل به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا در یک هفته اخیر پر شده است و ظرفیت پذیرش بیمار جدید وجود ندارد.

وی گفت: خودداری از دورهمی‌های غیرضروری، رفتن به مکان‌های شلوغ و تردد‌های غیر ضروری و همچنین استفاده از ماسک بهترین راه پیشگیری ار این بیماری است.
فرماندار آران و بیدگل گفت: عزاداری ایمن، صیانت از جان و سلامت مردم و صیانت از باور‌ها و اعتقادات مردم به عنوان چهار ماموریت مصوب ما در شهرستان آران و بیدگل است که به جد پیگیری خواهد شد.
بایبوردی افزود: برگزاری آیین‌های عزاداری بر پایه طرح جامع مدیریت هوشمند در اماکن و فضا‌های باز و با رعایت فاصله‌گذاری و تجمعات حداقلی برگزار می‌شود.

وی گفت: آیین‌ها در فضای باز با ۳۰ درصد ظرفیت و در فضا‌های بسته با ارتفاع ۶ متر و ۲۵ درصد ظرفیت امکان برگزاری دارد.
فرماندار آران و بیدگل به ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در آیین عزاداری، استفاده از ماسک به صورت مستمر و اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با آیین و نذورات اشاره کرد و گفت: بر این پایه، آیین‌های خاص از جمله آیین روز هشتم، یازدهم و دوازدهم در شهر نوش‌آباد و دیگر آیین‌های مربوط به دیگر شهر‌های این شهرستان به دلیل تجمع، تراکم و جابجایی و همچنین ضرورت پیشگیری از شیوع و سرایت بیماری، ممنوع اعلام شده است.

به دنبال افزایش بستری‌های بیماران کرونایی در شهرستان آران و بیدگل، وضعیت این شهرستان به قرمز تیره تغییر کرده است.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشور‌ها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 63 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 12 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.